Iso-Britannian entinen pääministeri Margaret Thatcher, kuva on vuodelta 2009.

Iso-Britannian entinen pääministeri Margaret Thatcher, kuva on vuodelta 2009.

Margaret Thatcher on kuollut

Iso-Britannian entinen pääministeri Margaret Thatcher kuoli kotonaan sairauskohtaukseen.

Margaret Thatcher oli kuollessaan 87-vuotias. Hän oli Britannian ensimmäinen naispääministeri. Thatcher tunnettiin lempinimellä Rautarouva. Nimi viittaa koviin poliittisiin päätöksiin, jolla Thatcher muutti Iso-Britanniaa. Thatcher muun muassa vastusti ammattiyhdistysliikettä ja yksityisti monia valtion yrityksiä. Monet britit suhtautuvat häneen ristiriitaisesti. Thatcher oli Iso-Britannian pääministeri vuosina 1979–1990.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste