Margaret Thatcher oli kuollessaan 87-vuotias. Hän oli Britannian ensimmäinen naispääministeri. Thatcher tunnettiin lempinimellä Rautarouva. Nimi viittaa koviin poliittisiin päätöksiin, jolla Thatcher muutti Iso-Britanniaa. Thatcher muun muassa vastusti ammattiyhdistysliikettä ja yksityisti monia valtion yrityksiä. Monet britit suhtautuvat häneen ristiriitaisesti. Thatcher oli Iso-Britannian pääministeri vuosina 1979–1990.

Iso-Britannian entinen pääministeri Margaret Thatcher, kuva on vuodelta 2009.
Margaret Thatcher on kuollut
Iso-Britannian entinen pääministeri Margaret Thatcher kuoli kotonaan sairauskohtaukseen.
Mitä mieltä olit jutusta?
Kommentoi
Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.
Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.