Olet tässä: Etusivu » Ulkomaat » Maailmassa on yli 65 miljoonaa pakolaista
Äiti ja lapsi väliaikaisella pakolaisleirillä Syyrian Raqqassa 11. heinäkuuta. Äiti ja lapsi ovat paenneet Raqqaa hallitsevaa terroristijärjestö Isisiä.
Maailmassa on yli 65 miljoonaa pakolaista
Teksti: Petri KiuttuKuva: Lehtikuva
Maailmassa on ennätyksellisen paljon pakolaisia. Viime vuoden lopussa ainakin 65 miljoonaa ihmistä oli joutunut jättämään kotinsa.
Suurin osa pakolaisista pakenee sotia, nälänhätää, terrorismia ja vainoja.
Eniten pakolaisuutta on aiheuttanut Syyrian sota. Sota on jatkunut seitsemän vuotta. Syyriasta on paennut jo 12 miljoonaa ihmistä. Se on 65 prosenttia koko Syyrian väestöstä.
Ain Issan pakolaisleiri Syyriassa Raqqan kaupungin ulkopuolella.