Kuvassa on Finnairin lentokoneita Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Lentoliikenteen pahin vuosi

Korona on aiheuttanut lentoliikenteen historian pahimmat vaikeudet.

Monia yhtiöitä uhkaa konkurssi. Ensi talvesta tulee vaikea lentoyhtiöille. Matkustajamäärät ovat jälleen romahtaneet, kun koronapandemia on levinnyt uudelleen.

Monet yhtiöt ovat lomauttaneet ja irtisanoneet paljon henkilökuntaa. Norjalainen lentoyhtiö Norwegian ilmoitti, että sen rahat loppuvat vuoden 2021 alussa. Norjan valtio ei luvannut antaa yhtiölle lisää rahaa.

Suomalainen Finnair on Euroopan vanhimpia lentoyhtiöitä. Finnairin rahat riittävät syksyyn 2021 saakka. Lentokoneet täytyy saada ilmaan sitä ennen.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste