Näkymä Kuuban pääkaupungin Havannan mukulakivikadulta. Hienot vanhat amerikkalaiset autot ovat tyypillinen näky Kuubassa.

Kuuba uusii talouttaan

Kuuba sallii yksityisen omistamisen. Uudistus on historiallinen.

Kuuba sallii yksityisen omistuksen melkein kaikilla aloilla. Uudistuksesta ilmoitettiin virallisesti kommunistisen puolueen sanomalehdessä.

Kuuban työministeri Marta Elena Feiton sanoo, että Kuuban on pakko tehdä uudistuksia. Koronapandemia on aiheuttanut niin suurta vahinkoa Kuuballe.

Kuuba on kommunistinen saarivaltio Karibialla. Se sijaitsee lähellä Yhdysvaltojen rannikkoa. Kuubasta on Miamiin matkaa 500 kilometriä. Kommunistinen puolue on johtanut Kuubaa vuodesta 1959 lähtien.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Kuuba uusii talouttaan”

  1. Natalie

    Kuuba on kypsynyt yksityisiin omistuksiin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste