Panda

Kiina jatkaa pandadiplomatiaa

Kiina lainaa Kanadaan kaksi isopandaa kymmeneksi vuodeksi.

Pandojen lainaus merkitsee sitä, että Kiina haluaa tiivistää kauppasuhteitaan Kanadan kanssa. Kiina aloitti niin sanotun pandadiplomatian 1960-luvulla. Esimerkiksi Yhdysvaltojen presidentti Richard Nixon sai Kiinasta kaksi pandaa vuonna 1972.

Viime vuosina pandoja on lennätetty useisiin maihin. Uhanalaisia eläimiä ei kuitenkaan enää lahjoiteta ulkomaille, vaan niitä annetaan vain määräajaksi. Eläinsuojelujärjestöt eivät pidä siitä, että pandoja käytetään osana politiikkaa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Kiina jatkaa pandadiplomatiaa”

  1. Pandojen puolustaja

    Kauheeta.. Eikö nyt ihan oikeesti anneta pandojen elää ihan tavallista omaa elämmää!
    Minkä takia pandojen elämä riistetään, jonkun politiikan vuoksi? Hei haloo onko ihmisillä yhtään järjen hiventä päässä?!
    Nehän ovat maailman suloisimpia karhu rotuja!! :)
    Ottakaa kantaa!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste