Tokyo Sky Tree on 634 metriä korkea.

Tokyo Sky Tree on 634 metriä korkea.

Japanissa on maailman korkein torni

Tokion tornista tuli heti nähtävyys.

Maailman korkein torni ja toiseksi korkein rakennelma ovat Japanissa. Japanin pääkaupungissa Tokiossa sijaitseva Tokyo Sky Tree avattiin toukokuussa. Televisio- ja näköalatornin korkeus on 634 metriä.

Tornin rakennustyöt viivästyivät viime vuoden maanjäristyksen takia. Teräsrunkoinen torni on suunniteltu kestämään koviakin järistyksiä. Uusi torni on myös Tokion uusin matkailunähtävyys. Pääsyliput torniin on loppuunmyyty jo kesän lopulle saakka.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Japanissa on maailman korkein torni”

  1. Lari Koskinen

    Olen iloinen tuosta. :D

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste