Katuvilinää Tokiossa

Katuvilinää Tokiossa.

Japanin väestö ikääntyy nopeasti

Japanin väestö ikääntyy vauhdilla. Japanissa on paljon enemmän yli 64-vuotiaita vanhuksia kuin alle 15-vuotiaita nuoria.

Tokuko Saito istuu puistonpenkillä Japanin pääkaupungissa Tokiossa Sugamon ostosalueella.

– Tulen tänne kerran vuodessa ja käytän eläkkeeni ostoksiin, 77-vuotias nainen nauraa.

Saiton kaltaisia ihmisiä on Japanissa paljon. Japanin väestö ikääntyy voimakkaasti ja samalla syntyvyys laskee koko ajan. Yli 64-vuotiaita kansalaisia on paljon enemmän kuin alle 15-vuotiaita. Eläkeläisiä on enemmän kuin missään muualla maailmassa. Japanissa on nykyisin 128 miljoonaa asukasta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.