Japanin pääministeri eroaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2020

Japanin pääministeri Shinzō Abe eroaa tehtävästään.

Japanin pitkäaikaisin pääministeri kertoi elokuun lopussa, että hän eroaa terveysongelmien takia. 65-vuotias Shinzō Abe sairastaa suolistotulehdusta.

Abe on Japanin liberaali- demokraattisen puolueen (LDP) jäsen. LDP on Japanin suurin puolue.

Japani on maailman kolmanneksi suurin talousmahti. Suurempia ovat Yhdysvallat ja Kiina.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)