Japanin pääministeri Shinzō Abe.

Japanin pääministeri eroaa

Japanin pääministeri Shinzō Abe eroaa tehtävästään.

Japanin pitkäaikaisin pääministeri kertoi elokuun lopussa, että hän eroaa terveysongelmien takia. 65-vuotias Shinzō Abe sairastaa suolistotulehdusta.

Abe on Japanin liberaali- demokraattisen puolueen (LDP) jäsen. LDP on Japanin suurin puolue.

Japani on maailman kolmanneksi suurin talousmahti. Suurempia ovat Yhdysvallat ja Kiina.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste