Etelä-Suomessa sää on jopa epätavallisen lämmin. Lunta ei ole lainkaan. Pohjoisessa lunta on hyvin paljon.

Iran ampui alas matkustajakoneen vahingossa

Iranin johto myönsi viime viikonloppuna, että se ampui alas Ukraine Airlines -yhtiön matkustajakoneen.

Iranin armeijan sotilaat luulivat matkustajakonetta ohjukseksi. Iranin armeija ja johto pyysivät anteeksi uhrien omaisilta.

Sotilaat ampuivat koneen alas keskiviikkona 8. tammikuuta. Kaikki koneen 176 matkustajaa kuolivat. Heidän joukossaan oli muun muassa 82 iranilaista, 63 kanadalaista ja 10 ruotsalaista.

Tuhannet ihmiset ovat osoittaneet mieltään Teheranissa. Mielenosoittajat vaativat Iranin johdon eli maan korkeimman johtajan Ali Khamenein eroa.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Iran ampui alas matkustajakoneen vahingossa”

  1. Aziz

    Iran ei osaa teknologia miten ne ampuu ja sotii mutta amerika tekee liikaa media

  2. Jiko42

    Ootteko sokeita iranin armeija Homatkaa silmälasit koska ampuite lentokoneen