Etelä-Suomessa sää on jopa epätavallisen lämmin. Lunta ei ole lainkaan. Pohjoisessa lunta on hyvin paljon.

Iran ampui alas matkustajakoneen vahingossa

Iranin johto myönsi viime viikonloppuna, että se ampui alas Ukraine Airlines -yhtiön matkustajakoneen.

Iranin armeijan sotilaat luulivat matkustajakonetta ohjukseksi. Iranin armeija ja johto pyysivät anteeksi uhrien omaisilta.

Sotilaat ampuivat koneen alas keskiviikkona 8. tammikuuta. Kaikki koneen 176 matkustajaa kuolivat. Heidän joukossaan oli muun muassa 82 iranilaista, 63 kanadalaista ja 10 ruotsalaista.

Tuhannet ihmiset ovat osoittaneet mieltään Teheranissa. Mielenosoittajat vaativat Iranin johdon eli maan korkeimman johtajan Ali Khamenein eroa.

Lähteet Yle, HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste