Mielenosoittajia Bagdadissa Khallanin aukiolla 11. marraskuuta.

Irakissa pelätään sisällissotaa

Irakissa mielenosoitukset ovat yltyneet rajuiksi. Turvallisuusjoukot surmaavat ihmisiä.

Irakin pääkaupungin Bagdadin levottomuudet ovat jatkuneet jo useita viikkoja. Jotkut pelkäävät, että Irak luisuu kohti sisällisotaa.

Irakin kansalaiset ovat tyytymättömiä maan hallitukseen ja korruptioon eli lahjontaan. Irakilaiset vaativat, että nykyinen hallinto eroaa ja maa saa uuden perustuslain.

Irakin johto ei taivu vaatimuksiin. Turvallisuusjoukot ovat surmanneet yli 280 ihmistä.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.