Intiassa suurin uskonnollinen juhla

Intiassa on meneillään maailman suurin uskonnollinen juhla.

Intian Allahabadissa on meneillään maailman suurin uskonnollinen juhla. Yli 40 miljoonaa pyhiinvaeltajaa on saapunut Kumbh Mela -juhlaan. Pohjois-Intiassa sijaitsevassa Allahabadissa asuu 1,2 miljoonaa ihmistä. Kumb Melaa vietetään kaupungissa 12 vuoden välein, eli seuraavan kerran juhla on vuonna 2025.

Juhlinta alkoi tammikuun puolessavälissä ja jatkuu maaliskuulle. On arvoitu, että juhliin osallistuu 100 miljoonaa ihmistä. Pyhiinvaeltajat saapuvat Allahabadiin, jotta he voisivat kastautua kolme kertaa peräkkäin Gangesjoen pyhään veteen.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste