Amurintiikeri vilvoitteli Korkeasaaren eläintarhassa kesällä 2018.

Intian tiikerikanta kasvaa

Intian tiikerikanta kasvaa pitkästä aikaa. Intian viranomaiset tiedottivat toukokuussa, että luonnovaraisilla tiikereillä on pentuja.

The Times of India -sanomalehti kertoo, että Madhya Pradeshin osavaltiossa havaittiin keväällä ainakin 11 tiikerinpentua. Kuusi pennuista nähtiin Nauradehin ja Ratapanin suojelualueilla ja viisi Panna Tigerin alueella. Pentuhavainnot ovat ensimmäiset moneen vuoteen.

Luonnonsuojelueilla on nyt aseistetut vahdit. Vartijat yrittävät estää salametsästäjiä ampumasta tiikereitä. Suurin osa tiikereistä kuolee salametsästyksen takia.

Madhya Pradesh on perinteinen Intian tiikeriosavaltio. Vuonna 2014 alueella oli 308 tiikeriä.

Tiikeri on Intian kansalliseläin. Intiassa ja Bangladeshissa on luonnossa noin 3 000 villiä intian- eli bengalintiikeriä. Koko maailmassa on enää noin 4 000 luonnonvaraista tiikeriä. Tiikeri on erittäin uhanalainen laji maailmassa.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste