Kannabiskahvila eli coffee shop Amsterdamissa.

Kannabiskahvila eli coffee shop Amsterdamissa.

Hollanti kieltää kannabiskahvilat

Kannabista myydään Hollannissa lukuisissa kahviloissa esimerkiksi Amsterdamissa.

Hollanti lopettaa kannabiksen myynnin matkailijoille. Kannabista myydään Hollannissa lukuisissa kahviloissa esimerkiksi Amsterdamissa. Näitä erityisiä kannabiskahviloita kutsutaan nimellä coffee shop. Niissä myydään kannabistuotteiden lisäksi kahvia, teetä ja virvoitusjuomia. Coffee shopit eivät myy lainkaan alkoholia, esimerkiksi olutta. Tupakointi on myös kielletty.

Hollannin viranomaiset haluavat nyt kieltää kannabiksen myynnin muille kuin hollantilaisille. Kannabista myydään tulevaisuudessa vain kahviloitten rekisteröityneille asiakkaille. Asiakkaiden on todistettava, että he ovat Hollannin kansalaisia ja yli 18-vuotiaita.

Amsterdamissa on 223 virallista kannabiskahvilaa. Monet matkustavat Amsterdamiin näiden kahviloiden takia. Viranomaiset sanovat, että kielto vähentää rikollisuutta ja huumeturismia. Monet hollantilaiset ovat eri mieltä. He uskovat, että kielto vähentää matkailua ja lisää kannabiksen katukauppaa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Hollanti kieltää kannabiskahvilat”

  1. Marina

    Minä vastaan kannabiksen myynnin, koska huumeita vahingoittaa terveyttä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste