Mielenosoittajat vastustivat koronarajoituksia Barcelonassa 16. lokakuuta.

Espanjassa on poikkeustila

Espanjassa on poikkeustila koronaviruksen takia.

Poikkeustila jatkuu ainakin puoli vuotta. Pääministeri Pedro Sánchez julisti Espanjaan poikkeustilan viime viikolla. Poikkeustila on voimassa ainakin ensi vuoden toukokuuhun saakka.

Rajoitusten tarkoituksena on saada koronan toinen aalto kuriin. Koronatartuntojen määrä on kasvanut jälleen Espanjassa syksyn aikana. Espanjassa on jo yli miljoona koronatartuntaa. Korona leviää voimakkaasti myös muissa Euroopan maissa.

Poikkeustilan aikana ihmiset eivät saa liikkua ulkona yöaikaan. Kasvomaskin käyttö julkisilla paikoilla on pakollista.

Lähteet Yle, IL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste