Ihmiset kiittivät sairaalan henkilökuntaa New Yorkin Brooklynissa.

Donald Trump lopetti Maailman terveysjärjestön rahoituksen

Presidentti Donald Trump päätti viime viikolla, että Yhdysvallat lopettaa WHO:n rahoituksen. WHO on Maailman terveysjärjestö.

Donald Trumpin mielestä WHO eli Maailman terveysjärjestö on epäonnistunut koronaviruksen hoitamisessa. Yhdysvallat on WHO:n suurin rahoittaja. Päätös vaikeuttaa huomattavasti järjestön mahdollisuuksia hoitaa koronakriisiä.

Monet maailman maat ovat arvostelleet Trumpin päätöstä. Ulkoministeri Pekka Haavisto sanoo, että Suomi lisää tukeaan. USA:ssa on 785 000 tartuntaa. Koronavirukseen on kuollut yli 42 000 ihmistä.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.