Kuvassa Brasilian presidentti Jair Bolsonaro tapaa nuoria kannattajiaan. Bolsonaro on kuvassa kolmas vasemmalta. Hän ei välitä turvaväleistä, vaikka niitä suositellaan myös Brasiliassa. Kuva on otettu toukokuun alussa.

Kuvassa Brasilian presidentti Jair Bolsonaro tapaa nuoria kannattajiaan. Bolsonaro on kuvassa kolmas vasemmalta. Hän ei välitä turvaväleistä, vaikka niitä suositellaan myös Brasiliassa. Kuva on otettu toukokuun alussa.

Brasilian presidentti vastustaa rajoituksia

Brasilian presidentti Jair Bolsonaro vastustaa rajoituksia, joita on määrätty koronaviruksen takia. Bolsanaro sanoo, että koronavirus on pikkuflunssa. Brasilian osavaltiot ovat asettaneet monia rajoituksia, samalla tavalla kuin Euroopan maat ovat tehneet.

Etelä-Amerikassa koronavirus on levinnyt eniten Brasiliassa. Lähes 200 000 ihmistä on saanut tartunnan ja yli 12 000 on kuollut tautiin, jonka koronavirus aiheuttaa. Todennäköisesti määrät ovat vielä suurempia.

Esimerkiksi suuri Sao Paulon kaupunki on sulkenut koulut ja monia yrityksiä toukokuun loppuun asti. Sao Paulon sairaaloissa ei ole tarpeeksi paikkoja potilaille, jotka sairastavat koronatautia.

Presidentti Jair Bolsonaro vaatii, että osavaltiot ja kaupungit vähentävät rajoituksia. Bolsonaro sanoo, että rajoitukset tuhoavat Brasilian talouden.

Brasilian terveysministeri Luiz Henrique Mandetta erosi tehtävästään huhtikuussa. Hän kannatti tiukkoja rajoituksia.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Brasilian presidentti vastustaa rajoituksia”

  1. Jackie

    Koronan aikana pitäisi ottaa korona tosissaan

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste