Kuvassa palomies sammuttaa tulipaloa, jonka pommi-isku aiheutti.

Kuvassa palomies sammuttaa tulipaloa, jonka pommi-isku aiheutti.

Bagdadin pommi-iskussa kuoli yli 200 ihmistä

Tuhoisa autopommi räjähti Bagdadissa sunnuntaina yöllä. Ainakin 213 ihmistä kuoli.

Pommi-isku oli tuhoisin isku Irakin pääkaupungissa Bagdadissa tänä vuonna. Loukkaantuneita oli yli 200.

Pommi räjähti Karradan ostosalueella. Alueella oli paljon ihmisiä ostoksilla, sillä muslimit varautuvat paastokuukausi ramadanin loppumiseen.

Terrorijärjestö Isis ilmoitti, että se teki iskun. Isis ilmoitti, että isku kohdistui shiiamuslimeihin. Isis pitää shiioja harhaoppisina.

Isis on kärsinyt tappioita viime aikoina. Viikko sitten Irakin hallituksen joukot valtasivat Fallujan kaupungin. Se oli pitkään Isisin hallinnassa.

Monet asiantuntijat arvioivat, että Isis tekee tällaisia suuria terroritekoja juuri tappioiden takia. Irakin hallitus suunnittelee, että se valtaa seuraavaksi Mosulin kaupungin Isisin hallinnasta.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste