Liittokansleri Angela Merkel kertoi Saksan toimista koronaviruspandemiaa vastaan parlamentissa. Kuva otettiin 11. helmikuuta.

Liittokansleri Angela Merkel kertoi Saksan toimista koronaviruspandemiaa vastaan parlamentissa. Kuva otettiin 11. helmikuuta.

Angela Merkel jättää politiikan

Saksan liittokansleri jättää politiikan syksyllä. Merkel on Euroopan vaikutusvaltaisin poliitikko.

Angela Merkel on ollut mukana politiikassa yli 30 vuotta. Vuodesta 2005 hän on ollut Saksan liittokansleri. Liittokansleri on Saksan ylin poliittinen johtaja. Liittokanslerin tehtävä vastaa pääministerin tehtävää muissa maissa.

Merkel on 66-vuotias. Merkeliä kutsutaan Euroopan vahvimmaksi naiseksi. Hän on erittäin suosittu kotimaassaan.

Merkelin puolueella CDU:lla on jo uusi johtaja, Armin Laschet. Hän saattaa olla Saksan seuraava liittokansleri. Saksan liittokansleri valitaan syyskuussa.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.