Laura Kalvane myy saksalaista makkaraa. Hän viihtyy niin hyvin työssään, että hän laulaa asiakkailleen.

Laura Kalvane myy saksalaista makkaraa. Hän viihtyy niin hyvin työssään, että hän laulaa asiakkailleen.

Syksyistä markkinatunnelmaa

Aikaisemmin tavaroita sai ostaa ja myydä vain kaupungeissa. Silloin kiertävät markkinat olivat tärkeitä kauppapaikkoja.

Edelleenkin torimyyjät kiertävät Suomea myymässä tavaroitaan markkinoilla. Markkinoita järjestetään suurilla ja pienillä paikoilla. Ne ovat kauppapaikkoja, mutta markkinoille voi tulla myös viihtymään.

Markkinoilla viihtyvät sekä myyjät että ostajat.

– Tule maistamaan hyvää saksalaista makkaraa. Saat markkinoiden parhaan tarjouksen täällä, laulaa Laura Kalvane.

– Minä laulan, koska pidän työstäni ja haluan ilahduttaa asiakkaitani, hän kertoo. Kalvane on kiertänyt koko kesän ympäri Suomea suurilla markkinoilla.

Helsingissä oli kansainväliset markkinat syyskuun lopussa. Makkaran lisäksi siellä myytiin saippuaa, hattaraa, laukkuja, lihasäilykkeitä, juustoa, leivonnaisia, marjoja, vaatteita, koruja, kukkia ja paljon muuta. Hauskinta markkinoilla on juuri se, ettei koskaan tiedä, mitä voi löytää.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste