Pekka Laaksonen harjoittelee lämäriä eli kovaa lyöntilaukausta.

Pekka Laaksonen harjoittelee lämäriä eli kovaa lyöntilaukausta.

Sähly on nopea peli

Pekka Laaksonen harrastaa sählyä. Sähly on suosituimpia urheilulajeja Suomessa.

Pekka Laaksonen pelaa sählyä Turun Palloseuran (TPS) kehitysvammaisten ryhmässä. Hän pitää sählystä, koska se on hyvin nopea peli.

– Pelaajat ja pallo liikkuvat kentällä kovaa vauhtia. Koko ajan pitää olla hereillä. Tilanteet tulevat niin äkkiä, Pekka kertoo.

Sähly muistuttaa jääkiekkoa Pekan mukaan sählyssä ja jääkiekossa on paljon yhteistä.

– Sählyä on kuitenkin helpompaa ja halvempaa harrastaa kuin jääkiekkoa. Sählyyn tarvitaan vain sählymaila ja sisäpelitossut.

Pallo on kevyt, mikä vähentää loukkaantumisia. Sähly on Pekan mielestä rennompi laji kuin jääkiekko.

Pekka näyttää mallia kovasta lämäristä. Pallo viuhuu kovaa vauhtia maaliin. Vaikka pallo onkin kevyt, niin onneksi sählyssä maalivahdeilla on hyvät suojukset.

Lue lisää sählystä Selkosanomien numerosta 6/2019.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste