Pääsiäisen pyhät alkavat 19. huhtikuuta. Pääsiäisruoho kasvaa siihen mennessä, jos sen laittaa kasvamaan nyt.

Pääsiäisen pyhät alkavat 19. huhtikuuta. Pääsiäisruoho kasvaa siihen mennessä, jos sen laittaa kasvamaan nyt.

Pääsiäisruohoa syötäväksi

Pääsiäisruohon voi kasvattaa myös kauran, vehnän tai herneen siemenistä.

Pääsiäisruoho kuuluu pääsiäisen perinteisiin. Pääsiäisruohoa kasvatetaan, koska ruohon kasvu kuvaa kevään heräämistä ja uuden elämän syntymistä. Siksi se sopii hyvin pääsiäiseen.

Rairuoho on perinteinen pääsiäisruoho, mutta pääsiäisruohon voi kasvattaa muidenkin kasvien siemenistä. Vehnän, kauran ja ohran siemenet itävät nopeasti, jo muutamassa päivässä. Niistä saa kauniin pääsiäisruohon. Tosin ne kuihtuvat nopeasti.

Syötävää pääsiäisruohoa herneistä tai krasseista Pääsiäisruohon voi kasvattaa myös kasveista, joita voi syödä. Sellaisia ovat esimerkiksi herneet. Ruokakaupasta saa kuivattuja herneitä. Ne itävät nopeasti. Noin viikon kuluttua kasvaa herneenversoja, joita voi syödä. Syötävän pääsiäisruohon saa nopeasti myös vihanneskrassin, vesikrassin tai rucolan siemenistä.

Pääsiäisruoho kasvaa matalalla lautasella, jolla on multaa tai märkää talouspaperia tai wc-paperia. Siemeniä saa puutarhakaupoista tai kaupan puutarhaosastolta.

Lähteet martat.fi, kotipuutarha.fi, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste