Selkokirjojen tekijät voivat hakea apurahaa kirjojen tekemiseen. Tätä rahaa myöntää selkokirjatyöryhmä. Apurahan tarkoitus on, että Suomessa voidaan julkaista yhä enemmän hyviä selkokirjoja.
Selkokirjatyöryhmä myöntää kirjoille myös selkotunnuksen.
Työryhmän tehtävä on varmistaa, että selkokirjat kirjoitetaan hyvällä selkokielellä.
Lue selkokirja!
Selkokirjatyöryhmässä on kymmenen jäsentä. Työryhmän jäsenet ovat kirjailijoita, kirjaston työntekijöitä tai selkokielen asiantuntijoita. Työryhmän puheenjohtaja on kirjailija Marjo Heiskanen.
Marjo Heiskanen kertoo, miksi selkokirjoja kannattaa lukea:
– Selkokirjojen lukeminen on ihanaa! Selkokirjat ovat lyhyitä, mutta silti niissä on paljon asiaa. Se on taianomaista.

Missä voi ladata selkokirjat? Kiitos.