Jättirekat tulivat maanteille

Teksti: Markku Juusola
Kuva: UPM/Ari Nakari
Uutinen julkaistu: 14.01.2015

Suomen maanteillä on yli vuoden ajan liikkunut suurempia rekka-autoja kuin aikaisemmin.

Uusien säännösten mukaan rekat saavat painaa kuorman kanssa 76 tonnia. Jättirekat painavat yli 50 kertaa enemmän kuin keskikokoinen henkilöauto.

Jättirekat ovat noin 25 metriä pitkiä. Yksi iso rekka on yhtä pitkä kuin viiden henkilöauton jono.

Kuljetusliikkeet väittävät, että isot rekat tuovat säästöjä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)