Kuvassa on pitkä rekka-auto,

Suomessa kokeillaan yhä isompia rekkoja. Tämä rekka painaa täyden kuorman kanssa yhtä paljon kuin 70 henkilöautoa. Se on yli 30 metriä pitkä. Se sai syksyllä luvan kuljettaa tukkeja Kaakkois-Suomessa.

Jättirekat tulivat maanteille

Suomen maanteillä on yli vuoden ajan liikkunut suurempia rekka-autoja kuin aikaisemmin.

Uusien säännösten mukaan rekat saavat painaa kuorman kanssa 76 tonnia. Jättirekat painavat yli 50 kertaa enemmän kuin keskikokoinen henkilöauto.

Jättirekat ovat noin 25 metriä pitkiä. Yksi iso rekka on yhtä pitkä kuin viiden henkilöauton jono.

Kuljetusliikkeet väittävät, että isot rekat tuovat säästöjä.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste