Ylivieskan kirkko paloi

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.03.2016

Ylivieskan puukirkko Pohjois-Pohjanmaalla paloi lauantaina. Palosta epäillään suomalaismiestä, joka otettiin paikalta kiinni.

Kirkossa piti olla jumalanpalvelus lauantai-iltana. Palokunta sai hälytyksen kello 19.30. Kun palokunta pääsi paikalle, kirkko paloi jo niin voimakkaasti, ettei sitä voitu enää pelastaa.

Palokunta onnistui kuitenkin estämään palon leviämisen. Lähellä sijaitsee muun muassa kaupungin terveysasema.

Poliisi epäilee tuhopoltosta 30-vuotiasta miestä, joka on kotoisin Ylivieskan alueelta. Mies on kertonut poliisille, että hänellä on jotakin tekemistä palon kanssa.

Kirkko oli rakennettu 1700-luvulla. Ylivieskan seurakunta on päättänyt rakentaa uuden kirkon.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)