Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo sanoo, että eron syy on luottamuspula. Wille Rydman erosi myös kokoomuksen Helsingin kaupunginvaltuuston ryhmästä. Rydman jätti myös kaupunginvaltuuston varapuheenjohtajan tehtävän.
Helsingin Sanomat kertoi viime sunnuntaina, että kansanedustaja Wille Rydman on käyttäytynyt epäasiallisesti nuoria naisia ja tyttöjä kohtaan. Osa naisista oli alaikäisiä, kun epäasiallinen käytös tapahtui.
Poliisi on selvittänyt asiaa. Poliisi kertoi sunnuntaina, että Rydmania ei epäillä rikoksesta.
Keskusrikospoliisin eli Krp:n rikoskomisario Jyri Hiltunen kertoi tiistaina, että poliisi aikoo selvittää vielä tapausta. Poliisi kuulustelee vielä kahta naista, jotka ovat kertoneet epäasiallisesta kohtelusta. Krp sanoo, että se tutkii rikoksia. Krp ei tutki epäasiallista käytöstä.
Myös kokoomus aikoo selvittää, mitä on tapahtunut.
Wille Rydman on kokoomuksen kansanedustaja. Hän erosi tiistaina puolueen eduskuntaryhmästä. Wille Rydman luopui myös kaikista tehtävistä, joihin hänet on nimetty. Hän ei jatka esimerkiksi eduskunnan valiokunnissa. Kokoomuksen mukaan Rydman teki itse päätöksen siitä, että hän eroaa eduskuntaryhmästä.
Wille Rydman sanoo, että Helsingin Sanomien väitteet eivät ole totta. Rydman sanoo, että hän on joutunut ajojahdin kohteeksi.
Juttua on muokattu 23.6.2022.
