Tulipalo syttyi Vantaan Hakunilassa kerrostaloasunnossa myöhään lauantaina. Tulipalossa kuoli viisi ihmistä. He olivat samasta perheestä. Tulipalossa kuoli äiti ja neljä lasta. Perheen isä pelastui. Lapset olivat alle 10-vuotiaita.
Onnettomuustutkintakeskus eli Otkes tutkii tulipaloa. Otkesin mukaan saunassa oli ehkä tavaraa, joka ei kuulu saunaan. Tavara syttyi saunassa tuleen. Palo sai alkunsa siitä syystä. Asunnossa oli palovaroittimia. Sitä ei vielä tiedetä, toimivatko ne.
Poliisi ei epäile tällä hetkellä, että asiaan liittyy rikosta.
Tulipalo on järkyttänyt Vantaalla ja koko Suomessa. Vantaan kaupunki järjestää kriisiapua ihmisille, jotka haluavat keskustella asiasta. Vantaan päiväkodeissa ja kouluissa keskusteltiin maanantaina tulipalosta lasten ja nuorten kanssa.
Suomessa on harvinaista, että näin monta ihmistä kuolee tulipalossa.
