HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Venäläiset hakevat tänä vuonna yli miljoona viisumia Suomeen – Selkosanomat

Venäläiset hakevat tänä vuonna yli miljoona viisumia Suomeen

Teksti: lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.12.2012

Kauppa odottaa matkailijoita innokkaasti.

Suomen Pietarin-pääkonsulaatin Niko Nurmisen mukaan venäläiset hakevat tänä vuonna Suomen-viisumeita ennätystahtia. Nurminen kertoo Helsingin Sanomissa, että tänä vuonna viisumihakemukset ylittävät miljoonan rajan. Hakemuksia tulee niin paljon, että pietarilaiset joutuvat odottamaan käsittelyä kuukauden ajan.

Venäläisiä matkailijoita on tulossa Suomeen vuodenvaihteessa runsas joukko. Kauppa odottaa matkailijoita innokkaasti. Itärajalla Lappeenrannassa ja Imatralla jo suuri osa myynnistä perustuu venäläisten tekemiin ostoksiin. Stockmann ottaa juhlakaudella vastaan maksuvälineenä poikkeuksellisesti myös ruplia kaikissa Suomen myymälöissään.

Uusi vuosi on venäläisten vuoden suurin juhla. Monilla on silloin pitkä talviloma.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)