Hallitus lupasi viime viikolla antaa rahaa raitiotiehen. Rakentaminen voi alkaa jo ensi vuonna. Hanke on kallis, 275 miljoonaa euroa. Valtio, Helsinki ja Espoo jakavat kustannukset.
Raide-Jokerin pituus on 25 kilometriä. Se kulkee Espoon Keilaniemestä Helsingin Itäkeskukseen. Pikaraitiotie korvaa bussi 550:n, joka ajaa nyt samaa reittiä. Nyt tätä reittiä käyttävät niin monet ihmiset, että kaikki eivät mahdu busseihin.
Siksi tarvitaan pikaraitiotie, jota pitkin voi kulkea enemmän ihmisiä. Suunnitteilla on myös useita uusia asuinalueita reitin varrelle.
Jos suunnitelmat toteutuvat, uusi raitiotie valmistuu vuonna 2021
Hei !
Toimin maahanmuuttajien ohjaavana opettajana, ja minusta nämä selkouutiset luetaan aivan liian nopeasti. Ei ole myöskään
mahdollista tauottaa luettua ääntä.
T: jari.ruuhilahti@winnova.fi
Onhan hyvä asia. Uskon rautatie on parempi ilmastolle kuin busseja.
Hei, kiitos palautteesta! Korjaamme Selkosanomien ääneenlukutoiminnon lukunopeutta mahdollisimman pian. Tauottamiseen toiminto ei taida teknisesti taipua, mutta tutkitaan sitäkin asiaa.