Ulkomailla syntyneet ovat terveempiä

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 11.12.2024

Maahanmuuttaneet suomalaiset ovat terveempiä kuin Suomessa syntyneet. Tämä selviää Helsingin ja Tampereen yliopiston tutkimuksesta.

Maahan muuttaneet suomalaiset ovat terveempiä kuin Suomessa syntyneet. Ulkomailla syntyneet sairastuvat harvemmin sydän- ja verisuonitauteihin ja hengityselinten sairauksiin. Tämä selviää Helsingin ja Tampereen yliopiston tutkimuksesta.

Aasiassa, Afrikassa, Latinalaisessa Amerikassa ja Karibian maissa syntyneet ihmiset ovat terveimpiä. Ulkomailla syntyneillä ihmisillä on usein terveellisemmät elämäntavat. He juovat esimerkiksi alkoholia vähemmän.

3 kommenttia artikkeliin ”Ulkomailla syntyneet ovat terveempiä”

  1. mielestä,ehkä he ovat terveempiä koska he kokemustavat eri ilmä sää.,koska tällää suomessa sillä on tosi kylmä sää ehkä,että miksi suomalaiset ihmiset rakas juoda alkoholia.

    Vastaa
  2. Ulkomailla syntyneet ovat terveempiä,koska tärkeä sada aurinko D vitamiini tarpeeksi , he syövät terveellistä ruoka , elikkä luonnolliset ruoat syöneet, hedelmät ja vihanneksia täysin luonnollista .
    He tekevät enemmän fyysisestä työstä , eivät juo alkoholia paljon . Onnellisempia perheessä yhteisistä . He ovat yhteydessä toisiinsa.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)