Tuulivoimalat saattavat aiheuttaa meluhaittaa

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 02.05.2025

Tuulivoimaloille halutaan säätää lailla pakollinen etäisyys asutuksesta. Nykyisin riittävä etäisyys on ollut noin yksi kilometri.

Tuulivoimaa tuottavat yritykset ovat sitä mieltä, että nykyinen etäisyys asutuksesta on riittävä. Tuulivoimalat ovat kuitenkin aiheuttaneet asukkaille meluhaittaa. Voimalat ovat melko hiljaisia, mutta niistä kuuluu huminaa ja suhinaa.

Suomeen on rakennettu paljon uusia tuulivoimaloita. Vuoden 2024 alussa niitä on jo yli 1 600. Suuri osa voimaloista on etelä- ja länsirannikolla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)