Silloin monet suomalaiset tarkkailivat lintuja pihalla tai kotinsa lähellä. Sitten he kertoivat, mitä lajeja he olivat nähneet.
BirdLife järjesti tapahtuman jo kahdennentoista kerran. Viime vuonna mukana oli 20 000 ihmistä.
Tarkoitus on tarkkailla lintuja tunnin ajan. Lintulajit ja niiden määrät kirjataan muistiin. Sitten tiedot lähetetään BirdLifeen.
Näin BirdLife voi arvioida, mitkä lintulajit ovat yleistyneet tai mitkä ovat harvinaisempia. Talitiaisia ja punatulkkuja on pihoilla paljon. Lintuharrastajat havaitsivat 95 lajia. Pikkuvarpunen on yleistynyt, ja harmaavarpunen on harvinaisempi.
Lähde Yle, BirdLife
