Suomi harkitsi hävittäjien ostoa pitkään, koska kyseessä on erittäin suuri kauppa. Suomi ostaa kaikkiaan 64 hävittäjää. Puolustusministeriön mukaan koneet maksavat 8,4 miljardia euroa. Hävittäjien valmistaja on amerikkalainen Lockheed Martin.
Hävittäjäkauppa tuo työpaikkoja myös Suomeen. Hävittäjien osia valmistetaan tulevaisuudessa Suomessa.
F-35-sotilaslentokone on käytössä Yhdysvaltojen liäksi esimerkiksi Japanissa, Britanniassa ja Australiassa. Pohjoismaista Tanska ja Norja aikovat hankkia F-35-hävittäjiä.
Suomessa on nykyisin käytössä Hornet-hävittäjiä. Niiden käyttöikä loppuu vuonna 2025. Ensimmäiset uudet F-35-hävittäjät tulevat Suomeen samana vuonna eli 2025. Suomi aikoo käyttää F-35-hävittäjiä aina 2060-luvulle saakka.

Tämä uutiset on mielenkiintoista.
Todella hyvää uutisia. Kirjatettu selkeasti suomen uutisia. Meille on tosi hyvää mahdollisuus oppia suomea ilmaiseksi. Kiitos paljon teille kaikkkile selkosamalehden henkilölle.
Todella hyvää uutisia. Kirjatettu selkeasti suomen uutisia. Meille on tosi hyvää mahdollisuus oppia suomea ilmaiseksi. Kiitos paljon teille kaikkkile selkosamalehden henkilölle.