Suomi keskeytti rokotukset Astra Zenecan rokotteella

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.03.2021

Suomi keskeytti Astra Zenecan koronarokotukset. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos tutkii Astra Zenecan korona- rokotetta.

Monet EU-maat keskeyttivät Astra Zenecan rokotteen antamisen. Keskeytykset johtuvat siitä, että jotkut ihmiset saivat rokotteen jälkeen aivolaskimotukoksen.

Euroopan lääkevirasto EMA ja maailman terveysjärjestö WHO sanovat, että rokote on turvallinen. Rokotukset muilla rokotteilla jatkuvat Suomessa.

Rokotukset jatkuvat Astra Zeneca -rokotteella

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL päätti maaliskuun lopussa, että rokotuksia Astra Zenecalla voidaan jatkaa. Astra Zenecan rokotetta annetaan jatkossa yli 65-vuotiaille. Astra Zenecaa ei anneta alle 65-vuotiaille.

Lähteet STT, Yle

(Päivitetty 30.3.2021.)

2 kommenttia artikkeliin ”Suomi keskeytti rokotukset Astra Zenecan rokotteella”

  1. meidän pitäisi verrata muiden rokotusten tuloksia astrazenecaan..sen elinkelpois uuden
    vahvista miseksi.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)