Suomessa on nykyisin 800 tuulivoimalaa. Tuulivoimaloiden määrä kolminkertaistuu tämän vuosikymmenen aikana. 2020-luvun lopussa Suomessa on siis yli 2 000 tuulivoimalaa.
Tuulivoimaa aiotaan rakentaa erityisen paljon Pohjois-Suomeen. Valtaosa Suomen sähköstä kulutetaan Etelä-Suomessa. Tästä syystä myös sähkönsiirtoyhteyksiä pitää rakentaa lisää.
Tuulivoimaloiden rakentaminen huolestuttaa joitakin pohjoisen asukkaita. Ihmiset miettivät sitä, miten suuret tuulivoimalat sopivat ympäristöön.
Lähde Yle
