Tutkimuksessa tarkasteltiin 15-vuotiaiden kykyä ratkaista ennalta tuntemattomia arkipäivän ongelmia. Suomalaiset oppilaat olivat Euroopan parhaita ongelmanratkaisijoita. Tytöt menestyivät poikia paremmin. Maahanmuuttajien ja kantaväestön välinen ero oli Suomessa kuitenkin suurempi kuin muissa osallistujamaissa keskimäärin.
Tutkimukseen osallistui 65 maata. Tulosten mukaan suomalaisnuorten sinnikkyys ratkaista ongelmia oli huomattavaa. Lisäksi suomalaiset suhtautuivat avoimin mielin tehtäviin. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka nuorista saadaan parempia oppijoita.
Suomi on ollut Pisa-tutkimusten esimerkkimaa. Viime aikoina Suomen sijoitus on kuitenkin pudonnut. Joulukuussa Suomi pääsi vasta 12. sijalle matematiikan osaamisessa.
okei :O 😛
Hyvä suomalaiset. Onneksi me voitimme muut maat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
Hyvä suomalaiset oppilaat!