Silta romahti Espoossa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari
Uutinen julkaistu: 12.05.2023

Espoon Tapiolassa tapahtui torstaina vakava onnettomuus. 24 koululaista joutui sairaalaan, kun väliaikainen kävelysilta romahti.

27 ihmistä loukkaantui torstaina onnettomuudessa, kun kävelysilta romahti Espoon Tapiolassa. Loukkaantuneet ovat Helsingin Kalasataman yläkoulun oppilaita sekä heidän opettaja. Koululuokka oli luokkaretkellä.

Koululaiset kävelivät sillalla, kun silta romahti. Koululaiset putosivat viisi metriä. Osa sai luunmurtumia, mutta kenenkään henki ei ole vaarassa.

Viranomaisten mukaan sillalla oli noin 45 ihmistä, kun se romahti. Vielä ei tiedetä sitä, oliko sillalla liikaa ihmisiä.

Presidentti Sauli Niinistö sanoi torstaina, että uutinen vakavasta onnettomuudesta pysäyttää meidät kaikki.

-  Tuki ja apu ovat nyt tärkeitä, presidentti Niinistö kirjoitti viestipalvelu Twitterissä.

Poliisi ja viranomaiset tutkivat, mistä onnettomuus johtuu.

Onnettomuus sattui Espoon Tapiolassa, Romahtanut silta on metallinen ja se ylittää Itätuulenkujan. Silta on nyt suljettu.

 

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)