Selkosanomat oli mukana Helsingin Seudun Journalistien ja Aikakausmedian kilpailuissa. Kilpailuissa palkittiin hyviä medioita ja niiden tekijöitä. Selkosanomat voitti palkinnon molemmissa kilpailuissa.
Selkosanomat ja sen ruotsinkielinen versio Lätta bladet voittivat Salli-journalistipalkinnon. Palkinnon myönsi Helsingin Seudun Journalistit, joka kehui lehtien uudistusta perusteluissaan.
– Nyt Selkosanomat vastaa lukijoidensa tarpeisiin entistä paremmin, perusteluissa sanotaan.
Selkosanomat oli mukana myös Aikakausmedian Editkilpailussa. Siinä Selkosanomat julistettiin vuoden ammatti- ja järjestömediaksi.
Selkosanomat on entistä parempi
Selkosanomat ja Lätta bladet uudistettiin syksyllä 2021. Uudistuksessa muutettiin lehtien sisältöjä ja ulkoasua. Lehti on myös saavutettavampi kuin aiemmin. Se tarkoittaa sitä, että kaikki voivat lukea lehteä, vaikka heillä olisi jokin vamma tai toimintarajoite.
Uudistuksesta oli vastuussa lehtien päätoimittaja Petri Kiuttu. Hänen työparinaan toimi asiantuntija ja toimittaja Kaisa Kaatra. Uudistus tehtiin yhteistyössä Metropolia Ammattikorkeakoulun, Papunet-verkkopalvelun ja LL-Centerin kanssa.
Petri Kiuttu on iloinen palkinnoista.
– Tämä on hieno tunnustus koko selkokieliselle medialle ja Selkosanomille. On hyvä juttu, että myös erityisryhmien julkaisuja muistetaan tällä tavalla. Palkinto oli yllätys, mutta ansaittu, Kiuttu sanoo.


Onnea! 🙂