Pääkirjoitus: Selkolehtien uusi aika alkaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Laura Oja
Uutinen julkaistu: 05.10.2021

Tämä on Selkosanomien uusi verkkolehti. Ensimmäinen uusi painettu lehti saapui tilaajille viime perjantaina. Tästä eteenpäin Selkosanomien painettu lehti tarjoaa laadukasta lukemista kerran kuukaudessa.

Selkolehtien uusi aika alkaa

Selkosanomat ja ruotsinkielinen sisarlehti Lätta bladet ovat kokeneet aikamoisen muodonmuutoksen. Lehti näyttää aivan erilaiselta kuin aiemmin. Se myös tuntuu kädessä erilaiselta. Se on tarkoituskin.

Tästä eteenpäin Selkosanomat ilmestyy kerran kuukaudessa. Vuodessa ilmestyy kahdeksan 20-sivuista lehteä. Painetut lehdet ilmestyvät syyskuusta joulukuuhun ja helmikuusta toukokuuhun. Muulloin uutisia ja juttuja julkaistaan verkossa.

Selkosanomien verkkolehti on täysin uusi. Verkosta löytyy jatkossa uutisia, joita ei ole painetussa lehdessä. Verkkolehteä on nyt helppo lukea mobiililaitteella, vaikkapa älypuhelimella.

Me täällä toimituksessa olemme tyytyväisiä selkolehtien uuteen ilmeeseen. Toivon, että myös sinä lukija olet tyytyväinen. Näin suuri muutos vaatii tietenkin totuttelua. Aluksi uusi lehti ja verkkolehti saattavat tuntua vierailta tai oudoilta. Toivonkin, että otat rohkeasti yhteyttä ja kerrot, mitä mieltä olet uudistuksesta.

Mukavaa syksyä!

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)