Sosialidemokraattinen puolue SDP valitsi syyskuun alussa oman ehdokkaan presidentinvaaliin. Ehdokas on helsinkiläinen kansanedustaja Tuula Haatainen. Hän on toiminut myös sosiaali- ja terveysministerinä.
Presidentti valitaan vaalissa 28. tammikuuta ensi vuonna. Nykyinen presidentti Sauli Niinistö lähtee vaaliin mukaan. Hän on selvä ennakkosuosikki.
Keskustan ehdokas on entinen pääministeri Matti Vanhanen. Vihreiden ehdokas on kansanedustaja Pekka Haavisto, joka tuli toiseksi edellisessä vaalissa.
Perussuomalaiset valitsivat kesällä ehdokkaaksi kansanedustaja Laura Huhtasaaren. Vasemmistoliiton ehdokas on europarlamentaarikko Merja Kyllönen. RKP:n ehdokas on europarlamentaarikko Nils Torvalds.
Seitsemäs ehdokas on europarlamentaarikko Paavo Väyrynen.
Lähde Yle
Paavo presidentiksi.