Lakko alkoi, koska Posti haluaa muuttaa 700 työntekijän työehtosopimuksia. Työntekijöiden ammattiliiton mukaan muutos alentaa työntekijöiden palkkoja ja heikentää työehtoja.
Neuvottelut sopimuksen muutoksesta eivät ole edenneet. Työntekijöiden ammattiliitto PAU haluaa vauhdittaa neuvotteluja lakon avulla.
Lakon takia kirjeiden, lehtien ja mainosten jakelu häiriintyy. Kirjeet voivat myöhästyä useita viikkoja. Myös työttömyyskorvausten ja toimeentulotuen maksaminen voi myöhästyä.
Myös laskujen maksaminen voi myöhästyä lakon takia. Siitä ei kuitenkaan seuraa viivästyskorkoa. Näin kertoo Kilpailu- ja kuluttajavirasto Ylen uutisessa.
Lähde: Yle
