Poliisi osallistuu Pride-kulkueeseen

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.06.2017

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä juhlistava Pride-kulkue saa uutta väriä. Poliisi osallistuu tänä kesänä ensimmäistä kertaa kulkueeseen.

Poliisi matkaa Helsinki Pride -kulkueessa  yhdenvertaisuusvaltuutetun kutsusta viranomaisrekan kyydissä. Poliisihallitus haluaa torjua tällä tavalla viharikoksia. Poliisihallituksen poliisitarkastaja Måns Enqvistin mukaan poliisi viestittää tällä tavalla, että kenenkään ei tarvitse sietää vihapuhetta.

Kaikki kulkueeseen osallistuvat virka-asuiset poliisit ovat työtehtävissä. Vuosi sitten merivoimien ylikersantti Juho Pylvänäinen osallistui Pride-kulkueeseen virkapuvussa. Se aiheutti kohua.

Helsinki Pride -viikkoa juhlitaan 26.6–2.7. Pride-kulkue järjestetään lauantaina 1. heinäkuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)