Suomessa on nyt poikkeusolot. Tämä johtuu siitä, että koronatilanne on huonontunut Suomessa. Poikkeustilan tarkoitus on estää koronaviruksen leviäminen.
Poikkeusolot vaikuttavat ihmisten elämään etenkin suurimmissa kaupungeissa.
Niin sanotun leviämisvaiheen alueilla peruskoulun yläluokat ja toisen asteen koulut siirtyvät etäopetukseen. Ravintolat ovat kiinni. Niistä voi hakea noutoruokaa. Hallitus nimittää poikkeusoloja myös sulkutilaksi.
Rajoitukset ovat voimassa aluksi 28. maaliskuuta saakka.
Lähteet STT, Yle
