Presidentinvaalin toisella kierroksella kohtaavat vihreiden ehdokas Pekka Haavisto ja kokoomuksen ehdokas Sauli Niinistö. Niinistö on heistä suosikki voittajaksi. Hän sai vaalin ensimmäisellä kierroksella 37 prosenttia kaikista äänistä. Haavisto sai vajaan 19 prosenttia kaikista äänistä. Vaalista saattaa kuitenkin tulla lopulta jännittävä, sillä Haavisto on saanut taakseen paljon uusia kannattajia.
Lähtökohta näiden kahden miehen ottelulle oli vielä viime vuonna aivan toisenlainen. Haavisto oli pienen puolueen ehdokas, jonka odotettiin saavan vain vähän kannatusta. Niinistöä pidettiin jo aika selvänä presidenttinä, jopa suoraan ensimmäisellä kierroksella. Haavisto on kuitenkin kirinyt Niinistön etumatkaa kiinni. Jo nyt voidaan sanoa, että hänen kampanjansa on hyvin onnistunut.
Presidentinvaalin toisen kierroksen ennakkoäänestys päättyy tiistaina 31.1. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 5.2. Silloin voi äänestää kello 9–20.
Uutinen oli kiinnostava ja sisältö myös.
Tämä uutinen oli hyvin kirjoitettu ja on helppo lukea. Minua kiinnostaa presidentinvaalit.
Hei!
Ensin haluan sanoa kiitos selko sanomistä työntekijästä. ja minä pidän paljon sekouutisetsta, koska se on selko ja sellä on hyvää ja rempseä.
Nimekkeet on vähän sekaisin, ja se on vähän vaikeaa läytää papunetsta mitä mina haluan missä se on.
Tpivon te ymmäräte mitä minä sanon.
Sauli niinistöstä tulee hyvä presidentti
t:Miska.
Haavisto
Oona karjalainen
Sauli Niinistöstä tule hyvä Presidenti
juu