Monessa kodissa on ilmalämpöpumppu

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Mikko Stig
Uutinen julkaistu: 20.10.2023

Suomalaiset ostivat viime vuonna 200 000 ilmalämpöpumppua. Ilmalämpöpumpuista oli pulaa viime talvena.

Suomalaiset ostavat paljon ilmalämpöpumppuja. Suomessa ostettiin vuonna 2022 enemmän ilmalämpöpumppuja kuin muissa Euroopan maissa. Suomalaiset ostivat viime vuonna 200 000 pumppua. Vertailussa oli mukana 21 Euroopan maata.

Viime talvena Suomessa oli pula ilmalämpöpumpuista ja niiden asentajista.

Ilmalämpöpumpulla voi viilentää tai lämmittää asuntoa. Pumppu käyttää viilennykseen tai lämmitykseen ulkoilmaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)