Matti Nykänen on kuollut

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.02.2019

Entinen mäkihyppääjä Matti Nykänen on kuollut. Nykänen kuoli sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Hän oli kuollessaan 55-vuotias.

Matti Nykänen oli yksi kaikkien aikojen parhaista mäkihyppääjistä. Hän voitti 1980-luvulla neljä kultamitalia olympialaisissa ja kuusi kultamitalia maailmanmestaruuskisoissa.

Nykäsen urheilu-ura päättyi 1990-luvun alussa. Sen jälkeen hän oli muiden muassa viihdetaiteilija ja laulaja. Lehdet kirjoittivat Nykäsen elämästä paljon juttuja. Nykäsellä on paljon ongelmia yksityiselämässä. Hän käytti paljon alkoholia.

Nykänen tuli tunnetuksi myös sanonnoistaan kuten ”elämä on laiffii” ja ”fifty – sisxty”. Nykäsestä on tehty elokuva ja useita elämäkertoja.

Nykänen oli kotoisin Jyväskylästä. Jyväskylän kaupunki järjesti maanantaina suruliputuksen Nykäsen muistoksi.

Nykänen oli tunnettu myös ulkomailla. Monet lehdet Pohjoismaissa ja Saksassa kirjoittivat Nykäsen kuolemasta ja muistelivat hänen uraansa mäkihyppääjänä.

Lähde STT

Yksi kommentti artikkeliin ”Matti Nykänen on kuollut”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)