Lottoarvonta täytti 50 vuotta

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.01.2021

Suomessa on pelattu Lottoa jo 50 vuoden ajan. Lotto on Veikkauksen suosituin rahapeli.

Ensimmäinen lottoarvonta järjestettiin televisiossa 3. tammikuuta vuonna 1971. Ensimmäiset lottokupongit täytettiin vuoden 1970 joulukuussa.

Lotto on ollut alusta saakka suomalaisten suuri suosikki. Lotosta on tullut monille perinne, joka tuo pientä jännitystä lauantai-iltaan.

Veikkauksen liiketoimintajohtaja Anu Kytö sanoo, että Lottoon tehdään muutoksia hyvin varovasti. Suomalaisten mielestä ainakin Loton pitää olla samanlainen kuin ennen.

Arvontalaitteessa on 40 palloa. Pelaaja valitsee 7 numeroa väliltä 1–40. Jos pelaaja saa seitsemän oikein, hän voittaa päävoiton.

Lähde Yle

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)