Pekka Tuuri otti valokuvan veden alla. Pekka Tuuri on espoolainen valokuvaaja. Kuvassa vesilisko kelluu veden alla. Pekka Tuuri kertoo, että hän suunnitteli kuvan etukäteen ja meni vasta sen jälkeen veteen. Tuuri vei kameran aivan liskon eteen ja otti kuvan.
Pekka Tuuri on voittanut Vuoden luontokuvakilpailun myös aiemmin. Tuuri voitti kilpailun 11 vuotta sitten vuonna 2010.
Vuoden luontokuvakilpailu on järjestetty 41 kertaa. Kilpailuun osallistui tänä vuonna 826 valokuvaajaa ja yli 13 000 valokuvaa. Voittaja saa 10 000 euroa. Kilpailun järjestää Suomen Luonnonvalokuvaajat ry.
