Länsimetro on valmis

Teksti: Petri Kiuttu, lähde HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.05.2022

Länsimetro valmistui toukokuun puolivälissä. Länsimetron avajaispäivää ei vielä tiedetä.

Länsimetro on nyt kokonaan valmis. Länsimetron jatko ja kaikki asemat valmistuivat toukokuun puolivälissä.

Länsimetro kulkee tulevasuudessa aina Etelä-Espoon Kivenlahteen saakka. Länsimetron uuden jatkeen avajaispäivää ei kuitenkaan tiedetä vielä, sillä metron koekäyttö ja uusien metroasemien testaus jatkuvat. Helsingin seudun liikenne eli HSL päättää liikenteen aloittamisesta ensi syksynä.

Länsimetro on Helsingin metron jatke, joka kulkee Ruoholahdesta Etelä-Espoon Kivenlahteen saakka.

Länsimetron jatkoon tulee viisi uutta metroasemaa: Finnoo, Kaitaa, Soukka, Kivenlahti ja Espoonlahti.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)