HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Kotimainen kinkku suosiossa – Selkosanomat

Kotimainen kinkku suosiossa

Teksti: Lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.12.2012

Kinkun asema suomalaisessa joulupöydässä ei enää ole ehdoton

Kinkkua syö jouluaterioilla kolme neljästä suomalaisesta.

Mutta ne, jotka kinkun ostavat, haluavat suomalaisen kinkun. Joitakin vuosi sitten ulkomaisia kinkkuja myytiin enemmän.

Nyt taas lähes kaikki eli 95 % talouksista ilmoittaa, että he hankkivat kotimaisen kinkun.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)