Aasialaiset arokissat tunnetaan myös nimellä manuli. Manuli on suunnilleen samankokoinen kuin kotikissa. Sillä on kuitenkin pienempi nenä ja pienet korvat.
Manulit elävät luonnossa alueilla, joilla on talvella hyvin kylmä. Siksi niillä on hyvin paksu turkki. Manulit elävät luonnonvaraisena Keski-Aasiassa, esimerkiksi Kiinassa, Mongoliassa ja Venäjällä.
Manulit elävät yksin. Naaras ja uros tapaavat vain silloin, kun ne parittelevat. Korkeasaaressa pienen manulin isä on jo siirretty toiseen aitaukseen. Myös manulin pentu saa oman aitauksen, kun emo lopettaa imetyksen. Pieni manuli saatetaan myös siirtää toiseen eläintarhaan, kun se kasvaa isoksi.
Jos haluat nähdä manulin pennun tai sen äidin, sinun pitää olla kärsivällinen. Manuleilla on erityinen tapa liikkua. Ne ryntäävät hieman eteenpäin ja pysähtyvät sitten täysin paikalleen. Ne tekevät näin, jotta niitä olisi vaikea huomata.
